فولکس‌واگن‌های آلمان، آماده ورود به ایران

غول خودروسازی آلمان پس از ۱۷ سال دوری، به بازار خودروی ایران بازمی‌گردد. قرار است نخستین خودروهای وارداتی فولکس‌واگن در ماه اوت (مرداد) در تهران عرضه شوند.

روز سه‌شنبه (۴ ژوئیه / ۱۳ تیر) فولکس‌واگن اعلام کرد که با شرکت خصوصی “ماموت خودروی” ایران قراردادی برای فروش مدل‌های گوناگون خودرو بسته است. نخستین مدل‌های صادراتی، سدان پاسات و شاسی‌بلند متوسط تیگوآن خواهند بود.

در باره حجم قرارداد و بهای خودروها در بازار ایران گزارشی منتشر نشده است.

یک سخنگوی فولکس‌واگن تاکید کرد که شرکت آلمانی در حال حاضر قصد تولید در ایران را ندارد.

“ماموت خودرو” یکی از شرکت‌های عظیم بخش خصوصی ایران به‌شمار می‌رود که در حال حاضر با شرکت “اسکانیا”ی سوئد همکاری می‌کند.

وبسا‌یت‌های خبری ایران پیش‌تر گزارش داده بودند که “ماموت خودرو” برای این منظور سه نمایشگاه در تهران ایجاد کرده است.

بنا به گزارش “دنیای خودرو”، نخستین مرکز فروش فولکس‌واگن در تهران با مساحتی بالغ بر ۱۸۰ متر مربع در شمال میدان شیخ بهایی و جنب نمایندگی “اطلس خودرو” آماده بهره‌برداری است.

دو نمایشگاه دیگر فولکس‌واگن نیز در تهران‌پارس و در خیابان شریعتی واقع شده‌اند.

برخی وبسایت‌های خبری ایران، بهای پاسات را بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون و تیگوآن را بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ میلیون تومان اعلام کردند.

رقیبان اصلی این خودروها رنو کولئوس جدید، هیوندای سانتافه و نیسان ایکس تریل هستند.

تیگوآن با مصرف سوخت ۵/ ۵ لیتر در صدکیلومتر یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای شهری به‌شمار می‌رود.

“قورباغه” در دهه ۱۹۵۰ به بازار ایران راه یافت

تاریخچه فولکس‌ واگن در ایران

شرکت خودروسازی آلمانی نخستین بار در دهه ۱۹۵۰ میلادی با مدل “قورباغه” وارد بازار ایران شد. تا پیش از انقلاب، مدل‌های گوناگون این شرکت به خیابان‌های ایران راه یافتند.

در دهه ۱۹۹۰ فولکس‌واگن مدل “گل” که مدتی هم در ایران مونتاژ می‌شد به یکی از خودروهای محبوب در این کشور تبدیل شد.

شرکت آلمانی در سال ۲۰۰۰ همکاری با ایران را متوقف کرد.

دو سال پیش خبر همکاری مجدد فولکس‌واگن با ایران منتشر شد. ابتدا قرار بود که این شرکت با نهادهای دولتی وارد معامله شود، اما در نهایت قرعه به نام “ماموت خودرو” افتاد.

اکنون خودروفروشان ایرانی امیدوارند که با ورود شرکت مادر، یعنی فولکس‌واگن، زمینه برای حضور تولیدات زیرمجموعه‌های این غول آلمانی خودروسازی، یعنی آئودی، اشکودا، بنتلی، بوگاتی، پورشه، سئات و لامبورگینی در بازار ایران فراهم شود.

کارشناسان نیز ورود فولکس‌واگن به ایران را به فال نیک می‌گیرند، زیرا به اعتقاد آنها خودروسازان ایرانی که در حال حاضر با تولیدات چینی در رقابت‌اند، باید خود را برای رقابت با فولکس‌واگن آماده کنند و این باعث بالارفتن کیفیت خودروهای ایرانی خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *