اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

در دوران بازاریابی سنتی، شاهد این بودیم که محتوا برای تمرکز روی برندینگ کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گرفت تا در نهایت حسن شهرت برای آنها ایجاد شود. در آن زمان اینترنتی نبود که وب‌سایت وجود داشته باشد و محتواها عموما در نشریات و مجلات چاپی منتشر می‌شدند. در سال ۱۹۹۶ بود که برای اولین بار […]

در دوران بازاریابی سنتی، شاهد این بودیم که محتوا برای تمرکز روی برندینگ کسب‌وکارها مورد استفاده قرار می‌گرفت تا در نهایت حسن شهرت برای آنها ایجاد شود. در آن زمان اینترنتی نبود که وب‌سایت وجود داشته باشد و محتواها عموما در نشریات و مجلات چاپی منتشر می‌شدند. در سال ۱۹۹۶ بود که برای اولین بار عبارت بازاریابی محتوا توسط جان اف.اُپّدال (John F.Oppedahl) مطرح شد.
کمپانی رِدبول (Red Bull) از کمپانی‌هایی است که با یک رویکرد موثر توانست از بازاریابی محتوا بهره ببرد و آنقدر برایش سودآور بود که تصمیم گرفت مجله خودش که The Red Bulletin نام دارد را تاسیس کند و در راستای انتشار محتوای تولیدی خود، از آن بهره ببرد. کسب‌وکارهای بسیاری هستند که رشد چشمگیر خود را مدیون بازاریابی محتوا هستند؛ از میان آنها می‌توانیم به یوتیوب (YouTube)، یِلپ (Yelp)، لینکداین (LinkedIn)، تامبلر (Tumblr) و پینترست (Pinterest) اشاره کنیم که هر کدام از این شرکت‌ها توانستند به موفقیت دست یابند و در زمینه مختص به خود مطرح شوند.

در ادامه یک اینفوگرافیک آورده‌ایم که توسط تیم کانگرو تهیه شده و در آن به صورت کامل روی تاریخچه ابن شیوه بازاریابی تمرکز شده:

تبلیغات آنلاین لواسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *